DIY: Cloud Nails

received_m_mid_1406617845371_37f341999d27d7bb18_3

20140729_134421

We need:

1. Bobbie White nail polish. This will be our clouds.

2. The Face Shop Light Blue nail polish. Our base coat.

3. Dotting Tool.

*Forgot to include the clear nail polish but we need that as well.

page

1. Apply base coat to your nails.

2. Make an outline for the clouds using your white nail polish. I suggest having 2-3 dots at the top and the bottom of your clouds and a dot for each sides. As you can see, it’s kind of embossed applying the outline. Don’t worry, we can fix that after step 3 :)

3. Fill up the clouds. After which, apply the clear nail polish to even out the surface.

If you also have black nail polish, you can start doing “The Fault in Our Stars” nail art with the overlapping black and white clouds and writing “Okay? Okay.” in the clouds.

10570964_10203647925134206_817995090_n

There you go :) I hope you learned something from my DIY nail arts, haha!

Any suggestions of nail arts that you want me to post? :) Feel free to share it with me! :)

kat

Advertisements

Photo Diary: Anawangin and Capones Island 2014

Summer’s ending and the rainy season is fast approaching. But before anything else, I want to share with you the experiences we had and of course the captured memories we took.

Last May 24, my boyfriend and his cousins decided to go to Zambales. Yes, it’s kind of short notice that’s why I didn’t have time to prepare that much. We left home at 2am and had at least 3 stopovers and bought our food on our way. So technically, we arrived at Zambales by 2pm – stopovers, buying of supplies, fetching a friend in Cabanatuan and asking of directions considered.

20140524_134912

20140524_135124

Pundaquit Island. Some stay here since the view is nice as you can see. You also have the choice to go to different islands by renting the boats there. And without a doubt, we choose the latter. Explore the other islands of course!

20140524_135305

20140524_135340

Who’s excited to ride a boat!?

20140524_140048

20140524_135750

Sorry for our super excited faces. Most of us are first timers, haha!

20140524_140117

20140524_142548

20140524_141344

Along the way, you’ll see different rock formations and mountains. Really really nice, and good job to the people who preserve and take care of this place.

20140524_143331

And our choice? Anawangin Cove!

20140524_144225

This is what WE call the Red Sea. Haha. Don’t worry, it’s not polluted. They said it rained the night before that’s why the soil from the mountains went down to the lake.

20140524_144348

20140524_154103

20140524_152243

Assembled our tents and cooked our lunch before anything else!

20140524_171210

20140524_171037

And after an hour or so…. we’re wet! Haha! Not because we went to the beach, but because it rained! hahaha. So guys, please buy a waterproof tent. I guess this marks our first camping experience, hehe.

After fixing and settling our things again, we headed to the beach to enjoy the afternoon. No pictures, sorry! :P

20140524_205827

To maximize our stay there, we set up a bonfire. It’s my first time again, haha. Thanks to our neighbor, Kuya Joseph, for helping us to set this up.

**You can buy the woods there, I guess it’s P200. Be sure you have the Butane Gas and the torch!

20140524_201517

20140524_210503

20140524_211216

20140524_211840

10363905_10152263273738001_6981513841437657461_n

Grilled hotdog and ate our dinner before calling this day off.

20140525_063113

20140525_063257

And this is how Mr. Sun greeted us! Our campsite :)

Ate our breakfast and headed to the beach for some sight seeing!

20140525_082940

20140525_084711

20140525_085547

20140525_091745

Amazing Anawangin!! β™₯ Really really beautiful..

20140525_090445

We went to the left side of the island (facing the beach) to see a nicer perspective of the Cove. This isn’t in our plan so basically, this explains why I’m still wearing my PJs, haha!

20140525_090747

20140525_090234

20140525_090712

20140525_091012

20140525_091803

Where sky, earth and water meet each other.

20140525_102320

20140525_102937

20140525_103401

Our next stop: Capones Island. This is included in the package we had together with our boat transfers from and to Anawangin and Capones Island.

What is in this island?

20140525_103605

20140525_103930

20140525_104405

Beautiful rock formations and fine white sand. This is my first time to see and be in a white sand beach!

20140525_104017-1

20140525_104616

The super clear water. I love the colors!! I love how the sky kisses the ocean. Snorkeling is a must in this place!!

20140525_104528

And lastly, the network connection, haha!! You saw it right. I know it’s weird to take calls when you’re in vacation, apparently, we didn’t know that there is no signal in Anawangin Cove. Too late for us to make our calls and messages to inform our parents that we safely arrived in the island. Though I’m into no-signal island because you get to appreciate more of God’s gift when there are no social networking sites to check time after time, right? :)

20140525_110457

20140525_105011

20140525_104811

And there! We left Capones Island after 15 minutes and went back to Anawangin. Enjoyed the rest of the day at the beach before going back to the city.

Really had fun in that quick weekend vacation! If only I can go back and forth here during weekends, haha! There are still so many things that we can do here so I guess I’ll be visiting this place again!! Can’t wait for that day to come :)

pencil024

*Most of the photos are taken by Samsung S5, my new baby! I didn’t edit or add filters in the photos for you to see how good the camera of S5 is :)

To Infinity and Beyond

After xx months, here I am again, trying to blog, haha. I know I’m taking months before I get to post whatever I have in mind, but as much as I want to, I can’t because I’m so preoccupied with my work (naks!), haha. And I have nothing to share until last March. Last month, Johnc and I celebrated our 2nd Anniversary. Yaaay! :) It feels sooo amazing! haha. I’m really excited because we really planned this plus this is our first time to travel and try new things. It’s really our promise that as much as possible, have our firsts and new experiences together.

Our original plan was to go to Pampanga, visit Zoobic and go swimming. But since we don’t know how to go there and we should go to Tagaytay the morning after, we decided to celebrate it in Tagaytay as well. We celebrated it the weekend before our day since that’s the only time we can spend the whole day together. We arrived at 3pm, I guess, and searched a place to stay in and went straight to Residence Inn, Tagaytay.

DSC_0153

DSC_0139

The first thing we did there was to go to Paradizoo and they gave us a tour.

Next was the most exciting one, the zipline and cable car, yaay!!!! Really can’t contain my happiness and my fear since I’m afraid of heights, hehe. And it only cost us 150 back and forth! So why don’t give it a try, right?

ZiplineI was too scared to open my eyes at first, but I chose to feed my eyes by seeing the very beautiful view of Tagatay!! And of course, I’m less scared because Johnc held my hand through out the short fly, yieee, cheezy moment here.

IMG_1859

IMG_1860Yes! To Infinity and Beyond! I wanna fly again!!!

IMG_1867

No, I ain’t taking a selfie, I was trying to get a video of us and the view while we’re on the cable car.IMG_1874And later realized that I haven’t touched the capture button, hahahah! FAIL!! But still, this is a really REALLY unforgettable experience! :)

DSC_0138After which, we also had a quick tour in their Mini Zoo. Us with the I-don’t-want-to-be-in-the-picture camel, haha!

At 6pm, they have their free show starring their staff and some of their animals.

DSC_0174

DSC_0177And as you can see, Johnc’s in the picture but he didn’t even tried to touch the snake! He’s really scared of it, haha. That’s a secret guys, hahahaha.

DSC_0185

DSC_0187 After the show, we decided to go to the famous Sky Ranch since it’s only a ride away.

PS. For the girls, never EVER wear shorts in Tagaytay if you’re gonna stay outdoors till night and if you don’t wanna die because of the cold breeze. HAHA. Very wrong outfit.

DSC_0207

DSC_0189The famous Sky Eye, the tallest Ferris Wheel in the country.

DSC_0195

DSC_0206We tried their other rides/attractions before the main ride. A ride on a fake and a real horse! Haha. There are lots of rides there, like the Vikings they have in EK, mini roller coaster, and also zipline.

DSC_0244We waited for them before riding the ferris wheel. See, my brother is no longer a baby!! hahaha.

DSC_0192The Sky Eye! I am fond of riding on Ferris Wheels since it is one of the few rides that I can ride on, hehe. Can’t wait to try the ferris wheel in Singapore or even in London!! Dreams…..

DSC_0238

10178339_10200786721949271_691341008_nThe gondolas of the Sky Eye are smaller than that of MOA’s but the height is really incomparable. I can’t even look down! haha. But if you really want to try this, I think the best time is when the sun sets :)

Ate our super late dinner at Leslie’s. We ordered their Bulalo since Bulalos in Tagaytay are super delish and Crispy Pata. Forgot to take a picture of our food since we really need to feed our tummy, haha! And one tip, Leslie’s serves food I guess for 3-4 persons per order. So imagine us trying to eat all of our ordered food!DSC_0246

This is the only picture I have in Leslie’s. See? My brother is not a gay! He’s a pig! haha. joke!! Love you, brotherrrrrrr!

Upon arriving to the place where we stayed, this is what I saw..

DSC_0252

His anniversary greeting! In a freaking tarpaulin!!!! It took me half a minute to see if it’s real, haha, cause Johnc doesn’t know how to give surprises, I always knew it beforehand :P But this, unbelievable! :P Thanks for this Babe!!!! Don’t know where to put it in my room, haha.

On the day of our Anniversary, 17th of March, we only had our dinner at Mesa Restaurant in Greenbelt since I have to go to work the whole day.

mesa1

10173396_10200786722069274_1656773157_n

Also went to the event where I said Yes to him – Pyro Olympics :) Sorry, no videos of fireworks, I want to enjoy the show instead of taking videos of it, hehe, and I’m sure there are many in youtube :)

And thereeeee!! What a celebration! We may have spent a lot here, but no regrets. Invest in experiences rather than on possessions, right? :) Happy 2nd Anniversary Babe, I love you so much and can’t wait to spend more Firsts together β™₯

pencil024* I added a Travel category here. Praying and working hard to travel the Philippines and some other countries as well!! :) Also made an ask.fm account, just wanna try the site, hehe.

Golds and A Heart

1476301_10202089628737770_1191118442_nLast November 29, the new CPA’s, including me (yay!), had our oath in the PICC Plenary Hall. Since the girls were told to be in a dress, I chose this one with a ‘little’ detail at the back.

1481198_10202089616537465_360990890_n 1464029_10202089618777521_1286570561_n

I love this dress because of the heart cutout at the back. Maybe a reminder that all of us should put our hearts whenever we want to reach the things that we want to achieve. In my case, it is passing the board exam.

1471796_10202089619497539_1569246876_n 994371_10202089625617692_505574906_n 1497707_10202089628137755_1334878922_n

For my accessories, I kept it simple and gold. Simply because, after the oath, I’m gonna dig gold for a living. Haha, joke! Well, of course that is half true but in the sense of fashion, I think it makes you look classy but not too extravagant, unless you wear all your golds and show off all your bling blings, haha. Anyways, I really love my ring! :) I love extraordinary rings, whether it’s long, or has a big stone in it, or a connector ring. So if you are planning to give me a gift this christmas, ehem, a nice ring will do. :D

547826_10202089621497589_1561248037_n

If you have noticed, I wore pumps in the first photo and sandals in the next photos. The main ‘girl’ reason is because I can’t walk in it the whole day and may cause me to bid goodbye to my feet, haha! Since my family and I decided to go to a mall that would require a lot of walking, I brought my favorite sandals with me.

1476814_10202089616577466_952804443_n

My hair was tied up, in a donut bun, so that the detail of my dress will show off… Aaaaand, there is really no time to fix my hair, so here is the easiest way to make it look clean and nice, hehe.1461081_10202089627777746_1432396287_nThrifted Dress, Necklace, Belt. Pinkbox donut bun. Primadonna Sandals. So! Fab nude pumps.

P.S I love buying in Thrift Shops, you don’t have to spend more to look nicer! :)

Ribbons

Hi guys! Yes, I’m still alive, HAHA :D And since I am not active as before, I will try my best to be back, gradually, haha, and post what I am into this past few months or almost a year.

Sooo, the reason why I am missing for several months is that I consumed all my time in reviewing. Yes, you read it right. I am a nerd, I know! :/ Well at least it paid off, because…. I recently passed the board exam! YAAAAY! :) Unbelievable, right? After gazillion years of dreaming, I can finally add CPA after my name, yaay! Happiness can’t define how fulfilled I am that finally a dream of mine came true.

Okay, so too much of my happiness, I’m gonna post the outfit I wore last October 27. It was the last night of the Philippine Fashion Week, and actually my first time to attend a fashion show.

1000617_10200798248182264_332265307_n

1385720_10200798251542348_1369084123_n

556804_10200798247902257_955671149_n

996040_10151823869348001_1804273497_n

Here are some friends of my mine who also watched the show, and of course thanks to Ate Marla (most left girl) for inviting me. So there, yaay for a new post :) Till the next post!

β™₯kat

Follow me on Instagram! :)

DIY: Polka Nails

Untitled

SAM_0014

We need:

1. Base coat. I used Touch of Tan.

2. A nail polish that can complement your base coat. I used a white one.

3. Clear nail polish.

4. Dotting tool. (If you want to have one, email me! I’m planning to sell nail accessories, hmm? A way cheaper than those in the malls. Promise.)

*Sorry for using different brands, I really don’t know what brand to use! Do you have any suggestions? :)

page11. Apply the base coat to your nails. In my case, I applied the white nail polish as my base coat on my ring fingers as you can see on the first picture.

2. Put a small amount of nail polish on a paper or anywhere you are comfortable with.

3. Start putting ‘dots’ on your nails using the dotting tool. The tips of the dotting tool are of different sizes, I applied the bigger tip first then the smaller tip. As of my ring fingers, I used the Touch of Tan nail polish as my dots.

4. Apply the Clear nail polish. Remember, it makes your nail polish shiny and it last longer! :)

Yay! Did this help you? Haha! I hope it did! :) More nail arts to come! :)

DIY: Pink Gradient Nails

hbnjkm

IMG-20130601-00020

We need:

1. Base coat. I used a pink glitter-y one.

2. Clear Nail Polish.

page1. To start with the gradient look, apply the base coat to the tips of your nails like doing a French tip manicure. Don’t worry if it’s too light because as we go through steps 2 and 3, it will add volume to the tip of your nails.

2. Apply the base coat but start it more closer to your cuticle.

3. Apply the base coat this time from the middle of your nails. If you are not satisfied with the volume you have, you can double or triple coat it. When done, you can now apply the clear nail polish to make it last longer.

There it is! Yaay for my first DIY post! Haha. I hope this post somehow helped you how to do this little art. Thank you! Till the next DIY post!